Isero is al jaren contractleverancier van DPS Bouw en NiCB. Jeroen Meesters vertelt ons in een interview hoe trots hij is op het bedrijf en haar medewerkers. Ook vertelt hij wat hij van de samenwerking met DPS Bouw en NiCB vindt.

"Onze samenwerking ervaar ik als zeer prettig. De communicatielijnen zijn zeer kort en we schakelen heel snel met elkaar. Nog belangrijker is dat we elkaar ook goed verstaan."



Zou jij jezelf en jouw organisatie willen voorstellen?

Jeroen Meesters, 50 jaar en woonachtig in Rosmalen. Ik ben getrouwd met Lilian en heb een zoon (Pepijn, 14 jaar) en een dochter (Jasmijn, 11 jaar). Ik heb bijna mijn hele leven al in de technische groothandelswereld gewerkt en de laatste 15 jaar voornamelijk in de bevestigingstechniek. Sinds 1 januari 2022 werk ik bij Isero als Sales Manager Key Accounts, waarbij ik mijzelf bezig houd met de strategische partners van Isero (waaronder DPS Bouw en NiCB). Ik stuur het team Key Accounts aan voor de regio Zuid-, Midden- en Oost-Nederland.

Ik hecht veel waarde aan het nakomen van afspraken, transparante en heldere communicatie en doelen, maar vooral: plezier met elkaar hebben in de samenwerking die je met elkaar opzet. Onze slogan is: Isero doet Meer, maar dat doe je niet alleen en hiervoor heb je betrouwbare partners nodig zoals DPS Bouw en NiCB. Want uiteindelijk doen we “samen meer” voor onze klanten en vinden wij elkaar in de synergie die we met elkaar zoeken.

Isero doet meer op het gebied van:
- Kramerijen/keetbenodigheden;
- PBM & bedrijfskleding en het recyclen hiervan;
- Logistieke systemen t.b.v. voorraadbeheer zoals 2-bin en ingerichte container op de bouwplaats;
- Verkoop van elektrisch en handgereedschap en de jaarlijkse keuring hiervan;
- Hang & sluitwerk en toegangsbeheer;
- Inrichten van custom made webshops zodat onze klanten snel en gemakkelijk online kunnen bestellen;
- Luchtdicht bouwen ism Fisher, Gebr. Bodegraven en Illbruck.

Dit doe ik natuurlijk niet alleen, maar samen met 900 enthousiaste collega’s die over heel veel kennis en expertise beschikken. Zo krijgen onze klanten altijd het juiste advies. Deze collega’s zitten over ruim 60 vestigingen verdeeld over het hele land. Er is altijd een vestiging dicht bij de klant. 

Waar ben je trots op?
Ik ben er trots op om voor een organisatie te werken met een heel menselijk gezicht en waar gewerkt wordt met veel passie en plezier. Ook voor de eigen mensen “doet Isero meer”. Er is binnen Isero een fonds waar medewerkers financiële ondersteuning kunnen vragen voor uitzonderlijke situaties. Bijvoorbeeld het meefinancieren van een rolstoelbus voor een kind van een medewerker. Dit verhaal was voor mij (als vader van een gehandicapte zoon) de reden waarom ik voor Isero gekozen heb en onderdeel wil uitmaken van dit fantastische bedrijf.

Ook ben ik er trots op dat wij onze voorraadpositie goed op orde hebben waardoor tot op heden naleveringen en back-orders achterwege zijn gebleven. Door de klant te ontzorgen m.b.t. voorraadbeheer kan deze zich veel meer richten op haar core-business: Bouwen!

Waar wij als organisatie het meest trots op mogen zijn is ons logistieke proces. Isero levert alles uit met eigen vervoer. Daardoor kennen wij onze klant, kunnen wij een hoge uitleveringsgraad garanderen, weten waar we de spullen neer moeten zetten en worden de artikelen veelal persoonlijk overhandigd. Bij veel collega’s zie je dat er vaak gebruik gemaakt wordt van een externe partij waardoor je geen grip meer hebt op de performance van je logistieke proces.

Welke ontwikkelingen zijn er gaande bij Isero? En hoe gaan jullie hiermee om?
De grootste ontwikkelingen binnen de bouw gaan over circulariteit en duurzaamheid. Wij proberen hier zo goed en slim mogelijk op in te spelen. Isero is de enige ijzerwarenleverancier binnen Nederland die de hoogste trede (5) heeft behaald op de CO2-prestatieladder. Dit houdt in dat Isero binnen de sector continu verbeteringen invoert voor het verlagen van CO2, maar dat wij hiervoor ook invloed uitoefenen buiten de keten. Op bijvoorbeeld leveranciersdagen besteden wij hier veel aandacht aan. Iedereen in de keten is verantwoordelijk.

Ook de term “refurbish” krijgt binnen Isero veel aandacht. Wij hebben diverse artikelen die een 2e leven krijgen zoals bijvoorbeeld toiletpotten en wij zijn bezig om continu artikelen aan dit assortiment toe te voegen. Tevens staat op iedere vestiging van Isero een recycle box. Hier kunnen klanten gebruikte en versleten PBM’s en werkkleding in doen. Van de grondstoffen die uit de producten gehaald worden, worden nieuwe producten gemaakt zoals nieuwe PBM’s of zelfs de stof voor autostoelen. De klant kan deze box op eigen locatie zetten en daar wordt veel gebruik van gemaakt. Zodra de box vol is, zorgen wij ervoor dat deze opgehaald wordt en krijgt de klant zijn besparing te zien in een persoonlijk dashboard. 

Wat ook een belangrijke ontwikkeling is, is dat de klanten steeds meer vragen om kennis te delen met elkaar. Daarom geven wij regelmatig toolboxen, worden er leverancierslessen op onze vestigingen gegeven aan klanten en trainen we binnenkort ook de accountmanagers van DPS Bouw en NiCB omtrent ons pakket.

Hoe ken je DPS Bouw en NiCB?
DPS bouw en NiCB zijn al jarenlang betrouwbare partners van Isero. In deze hoedanigheid zijn DPS Bouw en NiCB (en hun deelnemers) door Isero gekwalificeerd als strategische partners en behartig ik de contacten met DPS Bouw en NiCB.

Wat vind je van de samenwerking?
De samenwerking ervaar ik als zeer prettig. De communicatielijnen zijn zeer kort en we schakelen heel snel met elkaar. Nog belangrijker is dat we elkaar ook goed “verstaan”. Dit is belangrijk omdat dit een goede communicatie met de deelnemers garandeert. Wij zijn de samenwerking steeds meer aan het intensiveren. Ik kom regelmatig langs op het kantoor van DPS Bouw en NiCB en wij wisselen steeds meer informatie met elkaar uit. Op deze manier worden onze organisaties steeds krachtiger om voordeel voor de deelnemers te behalen.

Heb je tips voor onze deelnemers?
Gebruik de samenwerking tussen DPS Bouw / NiCB en Isero om de TCO van je organisatie (indirecte kosten van het pakket) te verlagen. Door ons te gebruiken als one-stop-shop, het reduceren van je leveranciers (doordat Isero leveranciers van de klanten overneemt) zal je direct een besparing realiseren op je pakket. Dit doe je niet door voor elk artikel de goedkoopste prijs te zoeken (denk alleen al aan de tijd die je kwijt bent met offertes opvragen en vergelijken) maar door de samenwerking te zoeken zodat je ijzerwarenpakket goed in beeld komt en je kunt besparen op je logistieke- en handlingskosten.

Isero doet méér, ook als het gaat om meedenken in besparen voor de klant.

Meer weten over Isero en/of de samenwerking tussen Isero en DPS Bouw?
Neem dan contact met ons op via
 085-2101453 of Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..